Македоника Литера

ОДЕДНАШ, ТРОПАЊЕ НА ВРАТАТА

Etgar%20keret_%20Odednas%20tropanje%20na%20%20vratata_predna%20korica.jpgЕтгар Керет

ОДЕДНАШ, ТРОПАЊЕ НА ВРАТАТА

200 мкд

      „Одеднаш, тропање на вратата“ (2010) е меѓу најпознатите дела на Керет кое ги потврдува неговата бескрајна инге­ниоз­ност и луцидност. Книгата почнува со расказ во кој човек упаѓа во домот на писателот и бара да му раскаже приказна, бидејќи вистинскиот свет го истоштува и му е потребно нешто поинакво. Познатата монотонија и возбудливото „нешто поинакво“ се појавуваат во многу раскази: фантазијата ја презема контролата и се создава еден апсурден, надреален свет.

      Во друг расказ, патолошки лажго открива дека сите негови лаги се вистина, а во трет се раскажува за млада жена која наоѓа минијатурен патент во устата на партнерот. Кога го откопчува, партнерот буквално ѝ се отвора и внатре таа го наоѓа Јирген, кој по сè изгледа, не е Евреин. Расказите се смешни, но и мрачни и заканувачки. Сепак, Керет на читателот му нуди и прекрасни моменти на добрина и се стреми да ја најде човечката искра во еден мрачен свет.

      Оваа збирка раскази е преведена на повеќе од 20 јазици, меѓу кои на англиски, германски, француски, италијански, холандски, кинески, јапонски, шпански, турски, бугарски и хрватски јазик.

      За овој израелски автор Салман Ружди вели дека „Керет е брилијантен автор, сосема поинаков од сите други што ги знам. Тој е гласот на идната генерација“. А за оваа негова книга со раскази, но и за неговото творештво, меѓу другото, е напишано:

      „Најдоброто, најзрелото дело на Керет до моментов – прекрасна изведба на неговата меланхолична, чудесна и вознемирувачка проза.“ – Индепендент

      „Етгар Керет е гениј... Моќен и вознемирувачки глас.“ – Њу­јорк тајмс

      „Раскажувач великан... Да се жалиш дека Керет е Керет е како да се жалиш дека Чехов е Чехов.“ – Гардијан

      Етгар Керет (Рамат Ган, 1967) е познат по своите раскази, стрипови и сценарија за филм и за телевизија и е најпопуларниот од помладата генерација израелски писатели. За своите дела добил повеќе меѓународни награди и признанија.

      Негови најпознати дела се збирките раскази „Цевководи“ (1992), „Недостига Кисинџер“ (1994), „Возачот на автобус кој сакаше да биде Бог“ (2004), „Девојчето на фрижидерот“ (2008) и „Одеднаш, тропање на вратата“ (2010). Според негов расказ е снимен филмот „Зглобосечачи: љубовна приказна“ (Wristcutters: A Love Story, 2006) во режија на Горан Дукиќ, а самиот Керет е сценарист на филмот „$9,99“, како и на повеќе краткометражни филмови. Филмот „Медуза“, во режија на Керет и на неговата сопруга Шира Гефен, ја доби наградата „Златна камера“ на Канскиот филмски фестивал во 2007 година.

      Неговите раскази се објавувани и во Монд, Пари ревју, Њујорк тајмс, Гардијан и во многу други реномирани печатени медиуми. Керет живее во Тел Авив и предава на Универзитетот „Бен-Гурион“. Неговите родители се полски Евреи, преживеани од холокаустот. Неговата куќа во Варшава се смета за најтесната куќа во светот и претставува архитектонска атракција.

      Рецензија на New York Times

      Рецензија на Guardian

      Рецензија на Independent

      Рецензија на World Literature Today

      Нарачај

Created by: Boost Nova 2011

Top Desktop version